måndag 18 januari 2016

I'm back!

Har de senaste veckorna fått mitt sug tillbaka på att börja blogga igen. Jag har alltid gillat att skriva och jag kan ibland gå tillbaka till mina gamla blogginlägg för att se på bilder och läsa om vad vi gjorde då. Oerhört kul! Så jag tänkte att jag testar att komma igång igen, så får vi se om jag lyckas hålla kvar vid det :)

Jag började att jobba 100% igen i augusti efter ytterligare 1,5 år som mammaledig. Fördelen den här gången var att jag fått jobb här i Onsala. Oj vilken skillnad! Slippa åka 5 mil enkel väg till jobbet, nu är det 1,2 km istället ;-) Tiden betyder oerhört mycket, speciellt när man har barn. Men det känns att man jobbar heltid och har två småbarn, det blir liksom lite andra prioriteringar. Det är i alla fall en av anledningarna till att jag slutade blogga, jag orkade helt enkelt inte och jag prioriterade inte tiden för det. 

Nu har både jag och Viktor gått ner på 90% under våren. Jag är ledig varannan måndag och Viktor varannan onsdag. Det är verkligen toppen att göra så! Vi delar båda på föräldraledigheten och barnen får vara lediga 1 dag i veckan. Vi värderar verkligen det :)

All tid med er är värdefull!
Idag är det VAB för min del. Barnen började nysa för fullt igår och de blev lite snoriga. När jag vaknade imorse (3:e natten i rad med en orolig William), så velade jag fram och tillbaka hur jag skulle göra. Ska jag chansa att skicka dem till förskolan? Att pedagogerna i så fall får ringa efter mig om de märker att de inte orkar med dagen? Men det är ju dumt att chansa, de kanske smittar ner de andra barnen. Det är kanske lika bra att ta en hemmadag för att se hur allt utvecklar sig? Ja, det blev det sistnämnda. Och tur var väl det! Klockan är 8:30 och de gör inget annat än nyser och jag torkar näsor...


Kanske kan jag få till en PW när Viktor kommer hem efter jobbet sen, hoppas på det. Har rejäl träningsvärk i hela kroppen efter att ha kört lite styrketräning i 2 dagar (mitt nya träningsmål är att bli starkare). Hade vart skönt att mjukna upp kroppen ;-) 

Ha en fin dag i kylan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar