söndag 24 januari 2016

Redan veckoslut!

Då var snart denna helgen slut... Den har gått extra fort tycker jag, mycket pga att jag jobbade flera sena kvällar i veckan + att jag stängde kl 18 i fredags. Kom hem sent, möttes av trötta och gnälliga barn som varit länge på förskolan. Viktor berättade också att ett till barn på deras avdelning blivit dålig i magsjuka :( Jahopp, vilken avslutning på veckan. Kändes som att det bara var att ställa in sig på en riktigt dålig helg... Som tur är verkar vi ha klarat oss, helt underbart. Fy vad jag avskyr magsjuka (visst, det finns väl ingen som gillar magsjuka precis), men jag får kalla kårar så fort jag vet att magsjuka går. Jag minns hur dålig jag var när jag var gravid med William, i vecka 32 dessutom. Hua! 

Viktor har åkt på en förkylning och barnen är nästintill fria ifrån sina. Jag undrar om jag åkt på någon form av förkylning, eller så har jag åkt på magkatarr. Magen gör ont och den är svullen :( Skönt att jag har min lediga dag i morgon så att jag hinner vila lite till. Vi ska vara med mamma/mormor i alla fall, det har vi planerat :) Det är så skönt att kunna umgås varannan måndag igen om vi kan, det är guld värt! Hon var här igår också med oss. Jag och mamma gick först en PW tillsammans och sen tog vi ut barnen på lite pulkaåkning i backen när vi var tillbaka. William var dock helt förstörd och livrädd för pulkan. Han hade åkt omkull sist när Viktor var ute med dem på tomten, så nu vill han inte alls åka. Men Minnah älskar det!



Idag är det ett år sedan jag gick i mål med Viktväktarna. Då nådde jag min målvikt och vågen stod på - 17,8 kg! Jag har lyckats hålla vikten hela året, men jag har gått upp 3 kg och sen gått ner dem igen. Nu tampas jag fortfarande med 3 kg sen jul, men de kommer snart vara borta igen :) Jag har fortfarande kvar mitt medlemskap, det är min trygghet och jag vill ha kvar den. Appen är värd varenda krona!

Trots magont ville jag ge mig ut på en PW idag i alla fall, jag vet ju att kroppen bara mår bra av det. Bytte om och såg att det hade börjat regna! Det var jag inte alls inställd på... Men jahopp, bara att ta på sig regnkläder istället! Förr hade jag inte ens tänkt att gå en promenad med magont, ännu mindre i regn. Numera är det inte för kallt, för varmt, för mörkt osv för mig att ta mig ut. Ursäkterna finns inte längre och gör dem det har jag en riktigt rimlig anledning att inte träna :)

William är inne i en riktig "mammaperiod". Han älskar att pilla i andras hår (speciellt mitt långa hår såklart) och att kramas. Såhär kom han och la sig efter sin vila idag :) Mammas kille!

Nu blir det soffan och en dejt med vetekudden för min del ;-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar