söndag 28 januari 2018

Tur i oturen!

I måndags hörde jag av mig till förskolan igen för att kolla hur det var det magsjukan som började komma i slutet på förra veckan. Det visade sig att det hade blivit några fler och att det troligtvis också börjat gå influensa... jahopp. Så jag tog beslutet att vi var hemma även denna veckan.

Vad ska man hitta på varje dag? Vädret är ju skittrist, bara grått och regnigt. Jag hade mer än gärna haft snö så att vi hade kunnat åka i backen hela dagarna... Vi har vart och handlat mat, varit på Ikea och handlat lite småsaker som jag velat ha länge, vi var en snabbis på gymmet (men insåg snabbt att jag hade kvar lite av en förkylning i kroppen, jag var helt slut!) och så har vi vart på Kungsmässan. Självklart har vi också varit ute och fått luft, men att vara hemma en vecka med 3 barn när vädret är skit och många är sjuka, ja då kan idéerna ibland tryta 🙈

Sen från ingenstans natten till fredag blev Minnah magsjuk. Som tur är var det en mild variant (tack för det), men vi gick alla hela fredagen och väntade på nästa som skulle falla... usch vilken hemskt känsla det är. Alla går och känner av att något kan vara på gång och man har en olustig känsla i magen. MEN, ännu har ingen av oss andra blivit dåliga. HALLELUJA! Jag har verkligen fobi för kräksjuka, usch. Min värsta mardröm är att vi alla blir dåliga en efter en och att vi behöver ta hand om barnen när vi själva är dåliga (vilket inte är helt lätt). Det verkar dock vara en magsjuka som går nu där faktiskt inte alla blir dåliga. Jag har hört från fler att bara en eller två i familjen blir sjuka. Jag hoppas att det förblir så också hos oss. Minnah är helt frisk nu och äter som vanligt igen (lika lite alltså 😀), är pigg och har energi. 

Hon vill vara med i Melodifestivalen när hon blir stor. Hon älskar verkligen att klä upp sig och sjunga och dansa 💜
Tråkigt nog missade jag Fantomen på Operan som jag skulle ha sett igår tillsammans med min familj, men jag vågade inte chansa att följa med. Dels om jag själv skulle bli sjuk, men även om jag inte skulle det så kan jag bära på smittan och smitta andra. Eller så är Viktor hemma själv med barnen och så blir han, Oliwer eller William dålig... Njae, det hade inte vart roligt. Så jag tog det säkra före det osäkra och stannade hemma. Men hellre att det blev denna helgen och inte om två helger, för då ska jag och Minnah på Melodifestivalen tillsammans med min mamma och syster. Och jag vet att Minnah hade blivit helt förstörd om hon skulle missa den, för hon längtar enormt mycket till den kvällen 💓

Viktor fortsätter med renoveringen här hemma. Det går sakta men säkert framåt! 

Först en förebild och sen en bild efter lite rivning :)
Nu ser det ut såhär. Ny isolering är på plats under det nylagda spångolvet. Idag håller han på med väggarna :)

Minnah älskar verkligen att skriva! Hon är så duktig på att ljuda ord och bokstäver och vill gärna skriva. Hon berättar varje dag numera att hon växer varje dag, tappar tänder och kan så mycket och känner sig redo för skolan. "Jag fyller faktiskt 6 år snart nu mamma, jag är stor". Det är bara det att jag och Viktor också ska fatta det snart att vår lilla tjej snart ska börja skolan. Men det är en sån konstig känsla. Hon är ju vår förstfödda 💗

William är också super duktig! Här har han målat hela familjen 💙

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar