måndag 15 januari 2018

Varför ska man få det lätt för?

Nu är julen över och vi har påbörjat ett nytt oskrivet år 😍 Vi startade året med att vara fortsatt lediga och planen var att barnen skulle gå till förskolan den är veckan, men jag ångrade mig. Jag vet att Viktor så lätt åker på barnens baciller och det skulle vara så typiskt om han skulle åka på något när han skulle åka till Spanien. Detta är ju en grymt rolig resa för honom, att åka iväg och spela golf (något som han verkligen gillar) och att bara få tänka på sig själv. Jag unnar verkligen honom den här resan 💓

Dock trodde jag att jag skulle få det hyfsat skönt ändå med barnen hemma, trots flera dagar hemma själv. Men varför ska jag få det enkelt för? Natten till fredag får William krupphosta 😢 Det fortsätter även under natten till lördag när Viktor har åkt iväg. Dessutom fick Oliwer ont av sin tandsprickning och han fick också hosta under natten... Oliwer vaknar och gråter varje gång när William hostar och Minnah sover igenom hela natten utan att vakna av sina två bröder. Otroligt! Så nu är William och Oliwer förkylda och båda har hosta, men Williams är värst. I natt har han hostat HELA natten, jäklar vad den har retats med honom. Inte nog med det så hade han även feber, eller ja det måste han ha haft. Han var såå varm och pratade om massa konstiga saker. Och eftersom han pratade gjorde det också att han hostade mer 😖 Oliwer vaknade ju såklart inatt också av William och var vaken en sån där underbar tid mellan kl 2 och 3:30 😪 vid kl 5:30 gick jag upp och gjorde välling för då hade lilleman varit vaken sen kl 5. Häller upp vatten i flaskan och ska sätta ner den och då sätter jag den på en sak så hela flaskan välter ut med allt vatten över golvet och kökslådorna! MEN SNÄLLA!! Sätter ner Oliwer och han gråter hysteriskt! Mitt i allt detta ropar William på mig och är på väg upp och då ropar jag: "nej vi ska inte gå upp än, jag kommer ner". Då börjar han gråta... GAH! Men William somnar om och sover till 8:30. Oliwer somnade inte om och Minnah sov hela natten till 8 utan att vakna igen. Vilken tjej 💜

Heja alla ni ensamstående där ute när barnen är sjuka. Fy fan säger jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar