fredag 8 september 2017

Måla, måla, måla

Nu var det ett tag sedan jag skrev sist igen, men ja, jag kan säga att det finns att göra när man har 3 barn. På kvällen när de har lagt sig så är jag helt slut och då är det soffan och en serie som gäller. Ljuva småbarnsliv 😅 

Förra helgen fortsatte vi med att måla kortsidorna på teglet. Bort med den hemska röda/rostiga färgen och på med vit färg. Det blir så fint och huset blir liksom "helt" om ni förstår vad jag menar. Kortsidorna har verkligen dragit ner på hela husets utseende och när detta är klart är det sedan framsidan av huset som är i stort behov av en uppfräschning. Men det är Viktor som gör det och det krävs pengar för det är ju inte gratis att renovera precis, så vi får se om det blir nästa sommar eller året därpå. Det är riktigt kul att se hur huset utvecklas och ändrar utseende! Ett riktigt lyft blev det!

Nätterna är fortfarande skit med Oliwer. Han äter/vill snutta varannan timma typ... han äter större portioner nu (större än smakportioner), han får gröt oftast 2 ggr/dag och sen får han lunch och/eller middag. Han börjar äta på rätt bra nu och jag hoppas även detta kan göra att han sover bättre om nätterna. Härom natten sov han 6,5 timma i sträck, men då vaknade ju jag eftersom jag är van vid att vakna. Varför sover man inte om ändå han sover? Varför vaknar jag när jag är såå trött?!!? Natten till idag var skit igen...varför ha två bra nätter på raken liksom? Onödigt... Den här veckan har jag faktiskt varit duktig på att sova när Minnah och William har varit på förskolan. I tisdags hade jag "mammorna" hemma hos mig på fika och mys medans våra barn var på förskolan, i onsdags blev det ett besök på gymmet, sen hem och äta lunch och sova. Igår blev det en PW med en härlig podd i lurarna, mys med Oliwer, lunch och sova innan busfröna hämtades. Detta blev 3 riktigt bra dagar! Idag träffade vi några vänner på Öppna förskolan, där har vi hängt nu två fredagar på raken. Barnen har älskat det och det har fungerat riktigt bra (inga bråk!). 

Nu är vi hemma igen och jag trodde Oliwer skulle sova en lång vila eftersom det blev en halvtimma förut, men han slog till med en halvtimma till... Minnah och William pysslar och jag försöker knapa ihop ett inlägg, det går sådär 😂
Detta charmtroll, å vad jag älskar dig!
 William har fått nya snygga glasögon 💙
 Jag har unnat mig en ny snygg träningströja för att vikten fortfarande går neråt, yay 👊

Mina barn, ni gör mig galen, men som jag älskar er 💖

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar