måndag 25 september 2017

Att träna för att må bra

Då har det gått lång tid mellan inläggen igen. Det är faktiskt tråkigt. Jag tycker att det är så skönt att kunna skriva av mig och framför allt tycker jag om att gå tillbaka och läsa gamla inlägg. Så nu är det lite skärpning på uppdateringarna!

Vårt lilla hjärta har hunnit bli 6 månader nu, tänk att det redan har gått ett halvt år sedan han valde att titta ut. Vår fina och underbara Oliwer ❤ 

Just nu har vi lite sjukstuga här hemma. Viktor, Minnah och William är förkylda, men jag hoppas att jag och Oliwer ska klara oss. William har det lindrigast just nu även om jag inte trodde det igår. Jag har aldrig varit med om något liknande! Jag skulle gå ner och sova och så gick jag in till hans rum bara för att släcka lampan och då ser jag att han är alldeles svettig i håret. Hämtar Viktor för att han ska komma och se (trodde liksom bara att han var svettig), sen när vi tar bort täcket så känner jag att han är alldeles genomblöt på hela pyjamasen! Jisses, har han kissat ner sig?! Men nej, han var bara hur varm som helst och ändå låg han med täcket på. Han som alltid sover utan täcke typ... stackars liten. Vi tar av honom pyjamasen och sen börjar han frossa. Han fick sova med mig inatt och jag sov så dåligt för jag ville ha koll på honom. Har aldrig varit med om någon som svettats så mycket pga feber. han var ju helt nerdränkt av svett. Idag har han ingen feber, men börjar bli förkyld. Så vi få se vad detta leder till. Minnahs och Viktors förkylning är riktigt jobbig, de har inte mycket energi alls.

Jag hoppas kunna klara mig från alla baciller (Oliwer med såklart), för jag är inne i en riktigt bra period med mat och träning. Allt flyter på och det känns bara riktigt bra! Jag har mitt mål och det ska jag nå även om jag låter det ta längre tid den här gången. Jag jobbar mycket mer med huvudet, med mina tankar. Att inte straffa mig med träning för att jag ätit något onyttigt, det kunde jag göra förr. Nu tränar jag för att må bra och för att ha en stark och frisk kropp. Jag vill vara en bra förebild för mina barn, visa att träning får en att må bra. Jag vill ha en stark kropp som orkar med tre barn, en kropp som vill leva länge! Jag vill träna för att jag tycker om att träna och för att jag älskar min kropp, inte för att straffa den för något jag har ätit! Jag ska inte hamna där igen och just nu känner jag att jag är en bra bit ifrån det (även om de känslorna kan komma till mig ibland). Men jag är på rätt väg ❤


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar