måndag 4 juli 2016

Semester!

Idag är det första dagen på en så efterlängtad semester. Semestern är väl i och för sig alltid efterlängtad, men detta har varit ett tufft och jobbigt år på jobbet. Men nu lägger jag det bakom mig och ser fram emot 5 härliga veckor ledigt med min familj ❤️ Den här veckan är jag och barnen lediga och Viktor får jobba på en vecka till. På söndag åker vi äntligen till Spanien, det ska bli helt underbart! Vi har längtat sen vi bokade i vintras!

I helgen var mamma och pappa snälla och tog hand om barnen för oss. De var på landet tillsammans och hade det mysigt.
Så den här helgen kämpade jag och Viktor på med panelen. Jag målade fönsterfoder och panelen och Viktor både skruvade, spikade och sågade. Effektiva var vi allt! Det var otroligt skönt för mig att kunna vara delaktig i vårt projekt. Jag älskar att jobba och hjälpa till, men det är inte så lätt med två småbarn när båda vill fixa. Sen är det Viktor som är snickaren, så det är självklart vem som "måste" jobba ;-) Det blev också två vändor till tippen med den gamla panelen, sånt måste också bort. 

Här ryker den gamla panelen och 2 fönster
På med ny panel, vi valde liggande :)
Nya fönster på plats!
Förra ägarna hade inga foder runt fönstren, men det ska vi självklart ha!

Dags att fixa resten av panelen...
En stund efter denna bilden togs, skadade sig Viktor i fingret. 
Var och handlade stenskivor till huset i en ljusgrå färg.
Barnfri helg = nästan klart! ;-)
Det blev nästan ett helt nytt hus!

Så, en liten uppdatering fick det allt bli! Som sagt, det har varit otroligt mycket det senaste så jag har knappt hunnit med någonting. Nu ska jag ta tag i mina busfrön som springer runt här hemma, vi får se vad vi hittar på :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar