fredag 29 juli 2016

Potträning

Då har vi kommit in i vår lilla vardagslunk igen :) Eller ja, lite skillnad är det att inte jobba såklart, men det här med tvätt, städning och fix kommer man snabbt in i ;-) Det sköna är att vi får mer tid till att fixa saker och även få tid till annat när vi har semester. Det är härligt :)

Dagen efter att vi kommit hem från Spanien, åkte jag och barnen och handlade kalsonger till William. Innan vi reste hade vi bestämt att börja potträna honom efter resan när vi kommit hem. Under tiden vi var i Spanien sa William alltid till när han skulle både bajsa och kissa. Hemma sa han oftast till när han bara hade bajsat, så detta var enorma framsteg! Eftersom Minnah var väldigt lätt med detta, tänkte jag att det absolut inte skulle vara lika enkelt med William. Varför det liksom?! Sen är det oftast så att det är svårare med killar... Nu har vi hållit på sen i måndags eftermiddag och han är verkligen helt fantastisk! Första eftermiddagen "skvätte" han mest i kalsongerna och så gick vi direkt till pottan och så kom resten. Men nu går det galant! Han har bajsat direkt sen i måndags och har inte bajsat ner sig någon gång alls, han har alltid sagt till. Jag är otroligt imponerad och tycker såklart att han är världens duktigaste! Det har även fungerat när vi har varit iväg hos andra, då har vi tagit med oss pottan. Blöjan har också varit torr när vi åkt bil och likaså vid vilorna och efter natten. Ja, jag är STOLT :) Visst, det kanske kommer bakslag senare, eller inte :)
Min fina William (Minnah tog kortet)
Nog snackat om potträningen, haha! I onsdags var vi hemma hos min bror och hälsade på. Vi åt god tacos tillsammans. Barnen älskar verkligen sin morbror! Det skall alltid lekas kurragömma, oavsett var vi är :)
Först räknar William och morbror, sen är det dags att leta efter Minnah!
 Hittad!
Igår var vi i Lödöse hemma hos Frida, Torge och Milian. Det var andra gången jag och barnen hälsade på dem i deras nya hus. De har det så fint! När vi var där senast jobbade Torge och Viktor, så den här gången var det kul att vi kunde ses allihopa :) Vi gick och plockade hallon tillsammans som vi skulle ha till pannkakslunchen, men både William och Milian var väldigt duktiga på att äta upp hallonen direkt ;-) Sötnosar!

Idag har Viktors kollega varit här och fixat en ny vattenutkastare. Den förra var riktigt dålig och läckte, så nu när panelen är klar där så gick det bra att sätta dit en ny. Det är väldigt skönt att ha fått dit den, slippa gå in och hämta vatten när vi ska fylla barnens pool och när jag ska vattna blommorna. Lyxproblem ;-)

Idag är annars en lugn dag. Viktor fixar på med panelen och jag och barnen myser hemma och leker. Vi går inte för långt bort nu när William pottränas, då är det ganska skönt att ha nära hem ;-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar