tisdag 28 maj 2013

Sovmorgon

Ja nu var det ett tag sedan jag bloggade senast. Det går verkligen upp och ner med det där...

Minnah är tillbaka och sover i vårt rum nu efter att jag hämtat henne varje natt för att hon gråtit. Hon har fått tänder på löpande band nu och hon har verkligen ont av varenda en som kommer. Lilla skrutt. Hon har nu 4 tänder där uppe, en kindtand där nere, 3 framtänder + en som precis spräckt igenom och ytterligare en kindtand som är på gång. Sen borde det väl vara nog?

Men det härliga är i alla fall att det har blivit mycket bättre sen vi flyttade in henne igen. Hon har nu sovit 2 nätter jätte bra! Har lagt över henne vid 6 snåret, men då vill hon bara lägga sig ner på kudden mellan oss och sova vidare (inte oss emot ;) Hon har då vaknat 7:30... 
Igår var hon super ledsen på natten och jag la över henne hos oss vid 1 och så sov hon till 7:40. Idag la jag över henne vid 6:30 och då sov hon hela natten UTAN något gråt alls och hon ville ändå sova vidare i vår säng. Hon vaknade 8!! Vad är detta?! Men jag ska absolut inte vänja mig vid våra nya sovmornar för de kommer nog sluta när som helst. Jag är bara super lycklig att Minnah känner sig tryggare på nätterna och att hon får sova utan att ha ont och gråta.

Idag har vi bara en hemmadag. Vi har varit och flängt flera dagar nu på raken, så idag valde vi att bara ha en mysdag. Igår var vi hemma hos Lina och lille Elias och bara mös i flera timmar :) Efter det åkte jag och M hem till mamma/mormor för hon skulle hjälpa mig att färga håret inför helgens klipp och sling. Det har redan gått ett år sedan jag var hos frissan nu, snacka om att inte prioritera sig själv ;-)

Nu har jag tvättat lakanen i sängen och ska bädda rent, älskar nya rena lakan :) 

Hoppas ni får en fin dag trots det tråkiga vädret! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar