tisdag 14 maj 2013

En händelserik måndag

Igår kom min mamma hit strax efter 8. Jag skulle iväg till MVC för att fixa nytt recept och göra cellprov (kommer aldrig vänja mig vid det där...) Efter det passade jag på att handla när jag ändå var ute och körde. Mamma och Minnah hade haft det gör bra, lekt, busat och sjungit. Det är verkligen inga problem alls att lämna henne till mamma, vilket är hur skönt som helst :)

Efter att mamma åkt började Minnahs humör dala ganska rejält. Gnällig och ledsen, dregglade enormt och visste inte alls vad hon ville. Hon klängde och skrek hela tiden som jag lagade mat, sen ville hon inte alls äta. Det enda hon fick i sig var några skivor gurka. Gnället fortsatte och ingenting var bra (visste såklart att det var pga tänderna). Gick ner och la mig med henne i vår säng och hon ville absolut inte ha någon napp! Inte ens en kall napp! Det har aldrig hänt :| I sängen blev hon lugn, hon var trött, men så startade hon att gnissla tänder. Konstant! Jag höll på att bli galen, hon slutade ju inte heller. Tillslut fick jag nog och tog med mig henne upp igen. Satte mig i soffan och drack mitt kaffe... Minnah kröp runt i kanske 2 minuter, sen ko hon och ville upp i knäet. Jag testade att lägga henne ner i min famn och hon blev lugn direkt. Började små himla med ögonen och vips så sov hon. Är så trött på dessa tänder nu som har gett min lilla skatt sån smärta! Hon har ju verkligen haft ont av varenda tand som hon har fått :(

Sen fick jag igår ett mail av en som var intresserad av Sessan! Då visade det sig att Göteborgs djurskyddsförening inte tagit bort Sessans annons som de ska ha gjort 2 månader efter att man satt in den. Det var väldigt jobbigt att bli påmind om henne på det sättet... usch vad jag saknar henne. Det gör verkligen fortfarande så ont. Min älskade fina vovve.

I eftermiddag ska jag hem till min fina Frida! Vi ska mysa bara vi två. Minnah ska vara hemma med V och Fridas kille är bortrest. Längtar så tills senare!!

Svart på himlen, regn på gång. Kanske sätter jag och Minnah på en Disneyfilm?! Mamma vill i alla fall titta :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar