måndag 3 november 2014

Framsteg!

Dagarna och veckorna går så fort! Ett tag sen jag uppdaterade nu, så det är kanske dags! 😊

William har varit gnällig till och från nu i några dagar, riktiga humörsvängningar har han haft. Nätterna har varit väldigt oroliga också, vi har fått ge honom välling när han har vaknat. Han har varit så orolig så att vi inte fick honom att somna om. Igår kände jag i hans mun och ÄNTLIGEN har hans första tand spruckit igenom! Har väntat  detta sedan han var 4 månader. Han har dregglat enormt mycket sen dess och älskat kallt vatten och stoppat ALLT i munnen. Skönt att man nu äntligen kan förstå hans beteende!

Min lilla guldklimp

Vägningen har varit sådär i 2 veckor, först +0,3 kg i samband med att jag slutade amma och veckan efter det stod vågen på +-0 kg. Men jag deppade inte för det, utan accepterade läget att jag kanske hamnat på en "platå" och att det bara är att fortsätta. Den här helgen hade jag ingen som helst aning om hur det skulle gå, hade liksom ingen känsla för om det skulle vara + eller -. Men OJ! -1,3 kg! Helt galet bra siffra! Så stolt och glad att jag fortfarande lyckas gå ner mer i vikt. Nu är jag nere på -12,2 kg på 15 veckor. Har sagt till mig själv att de sista 5 kilorna får ta tid, jag tror att de kommer bli svårare. Men det är bara att fortsätta precis som jag jag gör: äta rätt mat och mängd och att röra på mig. Även fortsätta med det psykiska, att lite godis är gott och att ibland unna sig en kaka (inte två osv). Än så länge känner jag att jag har kommit en bra bit på vägen. Nöjer mig mycket fortare nu med sötsaker än innan, jag kan till och med strunta i att ta något överhuvudtaget vilket inte hände ofta förr. Känns så skönt att känna den utvecklingen!

Tog på mig min vinterjacka förut när jag la William där ute... Den är inte alls lika snygg på mig längre, min älskade Didrikssons jacka. Kanske ska jag unna mig en ny i år?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar