tisdag 12 april 2016

VAB och underbart väder!

De senaste veckorna har vi haft allt annat än tur med sjukdomar. Jag och barnen var sjuka samtidigt en vecka och då var jag gör dålig med en fruktansvärd hosta. Efter det var barnen friska i några dagar innan William fick feber. Och så fick Minnah feber. De båda var väldigt krassliga när Minnah fyllde 4 år. William verkade bli bättre, men efter någon dag var han gör dålig igen med hemsk hosta. Nu fick de vara friska i några dagar innan Minnah nu i söndags åkte på feber igen (från ingenstans). Vi firade William i lördags på hans 2-årsdag och då var vi alla bra. Eller ja, jag kände att ytterligare en förkylning var på gång :( Hennes feber går upp och ner, hon är tjock i halsen och idag säger hon att det gör ont i ena örat. Lilla skruttan, vilken månad vi har haft! Igår var mamma snäll och hade hand om barnen så att både jag och Viktor kunde jobba. Hon tyckte synd om oss som varit hemma så mycket nu det senaste och eftersom hon hade ledig dag igår ville hon ta barnen för oss. Så underbart snällt! Och när barnen är sjuka kan de utan tvekan vara med sin mormor! Hon är som en "andra-mamma", haha. 

Idag är det jag som är hemma och VAB:ar. Orkade vara inne till strax efter 9, sen ville kropp och knopp ut i det härliga vädret. Även om Minnah är för stor för att åka vagn, så satte jag dem båda i syskonvagnen och gick en PW på 5 km. Ljuvligt! När vi kom tillbaka ville de gunga lite och sen tog jag fram utemöblerna. Gräset är både grönt och högt nu, så kanske blir det årets första klippning till helgen?! :)
Favoritpromenad till traktorerna :)


Igår jobbade jag lång dag på jobbet. Möte på förmiddagen och sedan hela eftermiddagen mellan 13-19. Innan sista mötet som var vid kl. 17 var jag tvungen att gå på toa och jag lyckades tappa mobilen på klinkergolvet! Den låg uppochner på, så jag kände bara snälla, snälla, låt den vara hel... vände på den och ja... inte så hel. Glassplitter överallt, så efter mötet var slut vid 19 var det bara att åka direkt till Kungsmässan och inhandla en ny. Som tur var hade jag endast 2 månader kvar på abonnemanget.

Nu sover båda barnen, så jag ska passa på att ta mig en kopp kaffe och fortsätta läsa min bok :) I morgon blir det jobb igen för min del, Viktor har sin lediga dag. Glöm inte att försöka njuta av solen och värmen idag!

De bästa jag har!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar